OneBase is een beheerportaal waarin (VoIP) telefonie diensten (vast en mobiel) kunnen worden beheerd, ingezien en aangestuurd.

OneBase is een beheerportaal waarin (VoIP) telefonie diensten (vast en mobiel) kunnen worden beheerd, ingezien en aangestuurd. OneBase kan worden benaderd vanuit het landingsportaal KPN Grip.
Nieuwe klanten van de afdeling Telecom die KPN ÉÉN of Hosted IP (HIP) telefonie afsluiten gaan automatisch gebruik maken van het KPN Grip portaal én krijgen dus direct toegang tot OneBase.

OneBase is praktisch en veilig. Gebruikers loggen in met MFA (Multi Factor Authenticatie) bij KPN Grip om vervolgens middels Single Sign-On (eenmalig inloggen) toegang te krijgen tot OneBase.
Met OneBase kan de beheerder (of gebruiker) veel zelf regelen; vooral met name voor de mobiele telefonie. Klanten zien het echt als een voordeel om zelf de telecomdiensten te kunnen beheren. Voor de vaste telefonie is het beheer vaak te complex en helpen wij onze klanten graag. Uiteraard zijn wij bij vragen en problemen ook altijd beschikbaar.

De mogelijkheden van OneBase

Vaste telefonie (telefooncentrale)

  • Verbruik inzien;
  • Tijdschema’s aanmaken voor bijvoorbeeld kantoortijden, vakanties en een tijdelijk wijziging;
  • Wachtmuziek instellen;
  • Nachtschakeling instellen;
  • Gebruikers instellen;
  • Belplan opstellen met o.a. belgroepen en keuzemenu’s;
  • Callcenters inzien.

Mobiele telefonie

  • Verbruik inzien;
  • Modulebeheer;
  • Buitenland bundels aan- en uitzetten;
  • Doorschakelingen instellen op mobiele nummers wanneer er geen vastmobiel integratie is;
  • SIMkaart beheer:
    SIMkaart wisselen, ESIM aanvragen, PUK code opvragen, SIM blokkeren.

Interesse OneBase

OneBase is continu in ontwikkeling. Het zal in de toekomst ook mogelijk zijn om financiële informatie (o.a. facturen) in te zien in OneBase en meer.

Heeft u nog geen toegang tot KPN Grip en bent u geïnteresseerd in OneBase?